Deel 1 - Reisverslag uit Australind, Australië van Onno en Joany - WaarBenJij.nu Deel 1 - Reisverslag uit Australind, Australië van Onno en Joany - WaarBenJij.nu

Deel 1

Blijf op de hoogte en volg Onno en Joany

18 Januari 2014 | Australië, Australind

Lieve familie en vrienden!

Eindelijk een reisverhaal van ons. Wij zijn nu bijna 6 weken onderweg. En wat hebben wij al een hoop gezien en meegemaakt. Onze reis begon van Amsterdam naar Istanbul en dan naar Kuala lumpur. Daar hebben wij een nachtje doorgebracht en uiteraard de toerist uitgehangen. We zijn naar de KL Tower geweest en de Twin Towers. Kuala lumpur is een erg drukke stad waar je heerlijk kan eten. De dag erna ons klaar gemaakt voor de vlucht naar Sydney. Helaas liep dit anders. WTC, waar wij onze vlucht hadden geboekt heeft niet de juiste info op de e-ticket vermeld waardoor wij onze vlucht hebben gemist. Dat werd een nachtje doorbrengen op de airport. Wat bleek Kuala lumpur heeft meerdere vliegvelden die een stuk uit elkaar liggen. Na heel veel zoeken hebben wij voor de volgende dag vluchten kunnen boeken. Dit werd van Bali naar Melbourne en toen Cairns. Hier begint dan ook eindelijk onze reis in Australië! Martha, Marjolein en Wouter kwamen ons met de camper ophalen van de airport. Super camper hebben wij. (We missen de camper nu toch wel want wat ben je heerlijk vrij op die manier). De eerste overnachting hebben wij aan het strand gedaan en in de ochtend een ontbijt met de zonsopgang. Wat een goed begin zo! Die dag zijn we naar Port Douglas gereden en hebben wij een krokodillen boottocht gedaan. Een paar krokodillen gezien. De dag erna zijn wij naar Cape Tribulation gereden en hebben we in de jungle geslapen. Wat een mooi natuur zeg rond Cairns. Wat leuk is dat als je in een pub of restaurant gaat eten je een kastje mee krijgt als je eten hebt besteld en als die afgaat je het eten kan ophalen. Drinken en eten moet je zelf bestellen aan de bar. Richting de Innot Hotsprings zijn we gestopt bij een mango wijnveld en hebben we een wijn proeverij gedaan. Erg leuk en zij kwamen uit Nederland. De dag erna naar Mission Beach gereden en naar de Millaa Millaa Waterfalls geweest. Daarna richting Townsville naar Ayr. In Airlie Beach twee dagen relaxed gedaan. Naar Airlie Beach naar Whitsundays een dag trip gedaan. Met een bootje naar de witste stranden die ik ooit heb gezien en het helderste water. Wauw! Een nadeel is de sticky flies. Jeetje wat waren er veel en als ze prikken doet het goed zeer. Dus veel mensen waaronder ik ook zeker panisch om zich heen slaan met een kleding stuk. Haha achteraf ook weer om gelachen. Van het prachtige Whitsundays een lange reis van ongeveer 850 km naar Town of 1770. Een dagje relaxed gedaan in het kleine gemoedelijke plaatsje. Via Noussa waar wij verbleven op de river camping naar Brisbane gereden. Wat een leuke en gezellige stad! Marjolein heeft Chris jaren geleden met het reizen door Australië leren kennen en daar bleven wij twee nachten slapen. Wat een feest, eindelijk weer een normaal bed en wat een gastvrijheid. Vrienden van Chris hadden een pub crowl georganiseerd en wij waren ook uitgenodigd. Wat leuk om zo Brisbane mee te maken. We waren met ongeveer 50 man en gingen van kroeg naar kroeg. Ondertussen waren we allemaal in teams opgedeeld om spelletjes te doen. Wij waren team groen en hebben uiteraard gewonnen Haha! Super leuk was het. Van Brisbane naar Baron Bay gereden waar we Mischa weer gezien hebben. Precies een jaar geleden voor het laatst in Thailand gezien. Van Baron Bay naar de Gold Coast gereden waar we helaas weer afscheid moesten nemen van Marjolein. Door naar Nimbin, dit is een oud hippie dorpje. Voor nu stoppen wij hier even. We houden het spannend Haha! Tot het volgende deel! Dikke kus vanuit nu Bali.

• 18 Januari 2014 - 15:09

Jolanda:

Ik heb genoten van jullie reis verslag hoor.
    En ik kijk alweer uit naar de volgende.

• 18 Januari 2014 - 17:54

Joost:

Leuk stukje! Zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin! Enjoy...

• 18 Januari 2014 - 18:22

Nicolaas :

Eindelijk hoor ik iets van jullie !!!!!! Wat een leuk verhaal om te lezen, jullie genieten dus helemaal. Ben alweer benieuwd naar het volgend verhaal.
    En alsjeblieft wacht hier niet te lang. Geniet er lekker van want jullie verdienen het.
    Dikke kus

• 18 Januari 2014 - 18:53

Jacomine En Hans:

Geweldig om te lezen wat jullie allemaal beleven.Wij genieten ook van mooie reizen maar zo op jezelf rondtrekken is toch wel heel erg leuk. En dan zolang......Soms denk ik had ik dat ook maar gedaan toen ik nog zo jong was, maar ja daar was ik toen helemaal niet mee bezig.Nu doen we het op een andere manier en dat is ook heel erg leuk! We kijken al weer uit naar het volgende verslag en genieten ook van de prachtige foto's.
    Leuk dat jullie ook gaan snorkelen op Bali.Begreep dat jullie dat gaan doen op Menjangan eiland. Dat is echt fantastisch.Hoop dat jullie dan goed weer hebben met zon. Als de zon niet schijnt is snorkelen een stuk minder mooi hebben wij de tweede keer daar ervaren. Geniet lekker verder! Liefs mam en Hans