Deel 2 - Reisverslag uit Mogumber, Australië van Onno en Joany - WaarBenJij.nu Deel 2 - Reisverslag uit Mogumber, Australië van Onno en Joany - WaarBenJij.nu

Deel 2

Door: joaonno

Blijf op de hoogte en volg Onno en Joany

01 Februari 2014 | Australië, Mogumber

Hier zijn we weer :-). Kerstavond hebben wij doorgebracht in Coffs Harbour. Veel regen gehad maar dat heeft ook weer zijn charmes. Met zijn vieren hebben wij een pizza gehaald, biertje erbij en in de camper op een parkeerplaats genuttigd. Top kerstavond! De volgende dag naar Newcastle gereden, ook veel regen en omdat het eerste kerstdag was, alles dicht. Hele stad uitgestorven. Net iets buiten Newcastle op de camping. Daar zaten meer Nederlanders en wel uit Heiloo. Hoe leuk! Tweede kerstdag naar Cave Beach gereden. Eindelijk weer zon, camper bij het strand gezet en lekker gerelaxed. Van Cave Beach naar North Ryde gereden. Dit is een voorstadje van Sydney. De volgende dag Wouter op de trein gezet, hij ging alvast naar Sydney. Martha en wij hebben nog een paar dagen met de camper dus besloten naar de Blue Mountains te gaan. Dit ligt ongeveer 150 km van Sydney vandaan. Wat een mooi natuur gebied zeg! Een wandeling gemaakt door deze prachtige berg gebied. Met martha even over een reling gegaan om zo een mooie foto van ons te maken met een te gek uitzicht. Ook de tree sister bergen gezien. Wauw! In de Blue Mountains zijn we via Blackheat naar Litglow gereden naar de Wollemi National Park. Eindelijk kangoeroes in het wild gezien. Jippie! En wel op een paar meter afstand. Wat een super leuke beesten met hun gehop :-). Helaas hebben wij meer dode dan levende kangoeroes gezien. We hebben ook heerlijk een avondje een filmpje gekeken met zijn drieën in de camper. Super gezellig! Van de Blue Mountains zijn we naar Sydney gereden waar wij de camper weer ingeleverd hebben. Totaal hebben wij 24 dagen de camper gehad en ongeveer 4.500 km gereden. Pffffffff wat een eind maar wat een te gekke tijd hebben wij gehad.

Wat een fijn land australie, de goedkope campings de gastvrijheid, de aardige mensen de mooie plekjes, de openbare gelegenheden zoals, bbques ,toiletten douches in parkjes langs de weg, schoon onderhouden en blijvend onder houdend, de mooie dieren de prachtige wegen, de nog mooiere natuur, de fijne stranden het heerlijke pubfood, de aboriginals, de kangoeroes, de koalas, tun beer, de goon (zakken wijn) fijn gezelschap, top camper , marjolein martha en wouter, de surfers, De uitgestrekte verschillende landschappen van jungle naar bergen naar vlak naar droog van warm naar koud van groen naar zandkleurig inlands en aan de kust in de tent in de camper van links naar rechts weer tanken en door de zonsondergangen, het snurken van onno (waar zelfs de rangers grappen over maakte), (steve) van wouter, het fijne samen zijn, radio keihard aan, nog harder genieten, hoppaaaa!

En hier houdt Australië nog niet op. Nu komt Sydney en Melbourne. .......
Met de bus en trein zijn wij naar het centrum gegaan. Wij verbleven voor 3 nachten met Martha in Aussie Lodge op Kings Cross. Gezellige, drukke straat. De metro was er tegen over dus top! We zijn de stad een beetje gaan ontdekken en uiteraard naar de opera house en harbour bridge geweest. Wauw wat super mooi zeg. En tussen al de miljoenen mensen komen we Wouter daar weer tegen. Hoe gaaf! Oudjaarsdag is aangebroken en we hebben met Wouter en nog meer Nederlanders afgesproken op de harbour bridge. We zijn naar Blues Point gegaan zodat wij in de avond het vuurwerk goed kunnen zien. Om half twee in de middag zaten wij er al, in de boedhete zon, geen alcohol en waar je ruim een uur moest wachten voor het toilet. De voorzieningen qua eten en drinken was ook niet goed geregeld. Voor dat je het gebied in gaat wordt je eerst gecontroleerd op alcohol enz en zodra het vol is kom je er niet meer in. Af en toe gingen wij er even uit om bv wat eten te halen. Dit deed wouter ook een keer en helaas was het vol. Hij kwam er niet meer in. Het maakt voor hun echt niet uit of je vrienden en spullen er nog liggen. Gelukkig kwam hij op het geniale idee om te gaan zwemmen. Haha! En het was gelukt, hij was er weer! Om 21 uur was eerst het "kinder vuurwerk", nou dit was al te gek. Nu hadden wij er weer zin in voor het "echte" vuurwerk. En wauw wat was dat magisch!!!! Nog nooit in ons leven zulk mooi vuurwerk gezien. Dit was het allemaal zeker waard. En toen begon de terugweg. .... nuchter en wel. Met tienduizenden andere mensen de trein pakken. Haha nu kan ik erom lachen maar toen niet echt. Om half drie weer thuis met allemaal leuke berichten van mijn familie. Ze hadden het vuurwerk ook gezien op tv. Zo lief! Nieuwjaarsdag was renee jarig en geskypd. Bij ons was tien uur in de ochtend nieuwjaarsdag en in Nederland was het net twaalf uur. Hoe leuk, nog een keer oud en nieuw gevierd! Hihi hun aan de champagne en wij aan de koffie. Wij hebben in de middag een borreltje gedaan in Darling Harbour. De volgende dag zijn wij met wouter naar Bondi Beach geweest. Erg leuk, helaas regen. In de avond hebben wij overnacht op Sydney airport. Martha ging de volgende ochtend vroeg naar brisbane en wij gingen weer vroeg naar Melbourne. Afscheid genomen van martha, niet leuk! Hebben echt een top tijd met je gehad!

Melbourne is een super leuke en gezellige stad. Lijkt een beetje op Amsterdam. Heel relaxed. Wij verbleven in het Oslo hotel in St. Kilda, dit gedeelte ligt aan het strand. Super leuk! Melbourne was iets kouder, rond de 20 graden. Ook wel weer even lekker. In de middag heerlijk op een terrasje een biertje genuttigd. Onno wist dat een bekende van hem uit alkmaar daar nu woont in Melbourne maar niet waar. Hoe toevallig komen we haar tegen als we daar op het terras zitten :-). De volgende dag hebben wij de tram gepakt naar de city. Erg leuk! In de avond hebben wij bij Lindsey gegeten. Heerlijk gegeten en gezellig biertjes gedaan! Een vriendin van Lindsey was op bezoek uit Nederland. De volgende dag zijn wij met z'n vieren een stuk over de Great Ocean Road gereden. Wauw wat super mooi zeg! We zijn tot Lorne gereden. Voor deze mooie road heb je meer dan een dag nodig. Super gezellige tijd gehad Lindsey! Thanks! De volgende dag vroeg op weer terug te vliegen naar Sydney. Van Sydney gaan wij naar Maleisië. Dit betekent dat onze fantastische reis in Australië al weer voorbij is...... Wordt vervolgd vanaf Maleisië! Veel liefs vanuit nu Gili Trawangan.

• 01 Februari 2014 - 12:38

Monique:

Wat een te gekke reis zeg!! Australie klinkt super!
    Leuk om te lezen. Have fun daar in Azie!!

Groetjes Monique

• 01 Februari 2014 - 12:42

Mark:

Hoi Joany en Onno,
    Klinkt allemaal geweldig leuk. Fijn dat jullie zoveel genoten hebben nog een prettige reis verder.
    Paps

• 03 Februari 2014 - 08:10

Stephanie:

Heyy zus & Onno. Wat een leuke verhalen! Mooi avontuur zo! Ik weet al wel wat onze volgende bestemming wordt haha. Benieuwd naar jullie volgende verhalen. Nog lekker genieten samen! Xxx

• 08 Februari 2014 - 08:53

Sander Jacobs:

Hahahahaha lekker brullen ouwe uit de kluit gewassen alkmaarse afgestompte mammoet van me!! Fijn te horen en te zien dat je het leuk hebt wens jullie nog een hele fijne tijd toe en zie je dit jaar wel weer!! Hoekuloefoekloetsjoekoewoe zakkieloekmojflojsnoj padangpandjang en ATTAMOTTAMOTTA!!!! XXXXX van je ex kamerslet!!